Evangelisatie


Het evangelie is een kostbaar geschenk, een 'kapitaal' zeg maar! Als je kapitaal hebt, maar er niets mee doet blijft het evenveel. Of eigenlijk wordt het minder, vanwege de inflatie. Maar wanneer je het kapitaal deelt met anderen gaat het werken. De ander kan aan de slag met zijn gekregen kapitaal en kan dan ook weer gaan delen. Zo wordt het totale kapitaal steeds groter!

Dit 'kapitaal' betreft geen geld. Het gaat om de boodschap van het Koninkrijk van God; over redding en herstel. Over keuzes maken. Jezus zegt het zo: "Wie niet met mij is, is tegen mij en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen."(Matteüs 12:30) Je weg gaan zonder Jezus is een doodlopende weg. En wanneer Jezus terug komt, is er geen weg terug meer! En daarom stuurt Jezus Zijn leerlingen er ook op uit! "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest en hen te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie heb opgedragen." (Matteüs 28:18-10)

Aan die opdracht geven we gehoor!

Wil je mee?
Regelmatig gaan we in Zwolle (en omgeving) de straat op om te evangeliseren en te bidden voor mensen. Wil je graag een keer mee? Dat zouden we heel gaaf vinden! Neem even contact op via het contactformulier!

Bidders gezocht!
Een gesprek of straat is maar een begin ... Mensen worden aan het denken gezet. Ook een genezing of het ter plekke aannemen van Jezus is maar een begin. Daarom blijven we ook de dagen die volgen bidden voor deze mensen. Wil je meebidden? Dan sturen we je graag de gebedspunten toe! Meld je aan via het contactformulier!

Evangeliseren in je eigen buurt
We moedigen je ook aan om in je eigen buurt te bekijken hoe je tot zegen kunt zijn van je buurtgenoten. Zelf doen we dat via verschillende activiteiten:

- We zijn een Facebook-groep gestart speciaal voor onze wijk. Hier delen we nieuws uit de wijk, worden oproepen gedaan om dingen te lenen of voor hulp, wordt er gewaarschuwd wanneer er vandalisme e.d. is. Een mooie manier om een gevoel van 'samen' in de wijk te stimuleren.
- We zijn een WhatsApp-groep gestart om elkaar als buurtbewoners snel te alarmeren bij verdachte zaken in de buurt.
- We hebben een Buurtkastje neergezet waar levensmiddelen, verzorgingsproducten, boeken, spelletjes en knutselspullen neergezet kunnen worden die je over hebt en waar anderen weer mee geholpen zijn. Een hele laagdrempelige manier om elkaar te helpen in de wijk. En ook om contacten te krijgen.
- Elke donderdagochtend hebben we open huis. Iedereen in de buurt die dat wil kan dan langskomen voor koffie/thee, gezelligheid en een goed gesprek. 
- Eén keer per maand hebben we een uur van gebed. Samen met andere christenen in de buurt bidden we dan voor alles wat er speelt in de buurt.

Wil je meer weten hierover? Vul dan even het contactformulier in!